Ik heb 15 jaar oude hasj is dit nog rookbaar?

Ik heb dus 15 jaar oude hasj die helemaal hard is geworden.... ik rook puur uit een pijpje, kan dit?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
39.2K

Antwoorden (4)

Tuurlijk kan dit.. ik vraag me alleen af waarom je in die 15 jaar nooit de hasj hebt opgerookt. En of de hasj qua smaak nog wel lekker is. Maar voor de hardheid.. je moet even een aansteker er tegenaan houden dan is ie zo weer zacht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+De vrager vraagt of het nog rookbaar is, dat zal al snel het geval zijn. Een bankstel is ook rookbaar.
Wiet kun je een paar maanden tot twee jaar bewaren, afhankelijk van de manier van kweken. Gebruik van pesticiden beperkt de houdbaarheid. Als wiet niet goed meer is, wordt hij heel erg droog en geel tot bruin van kleur. De werking van de THC (de werkzame stof in wiet) verdwijnt. dus 15 jaar oud is dus niets meer die kun je weg gooien.
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
-De vraag gaat over hasj.
Nu is dat niet zomaar een verschil, hasj is uitgeperste wiet, ik kan me dus heel goed voorstellen dat de houdbaarheid daarmee verhoogd wordt.
Cannabis is een andere naam voor hasj en wiet, ook wel marihuana genoemd, en komen van de cannabisplant (hennepplant).
Wiet en hash zijn door hun uiterlijk te onderscheiden. Wiet zijn de gedroogde groene en bruine plantendelen, hash zijn de samengeperste plakjes hars (bruin tot zwart). Bij het persen komt er olie vrij die er voor zorgt dat het poeder aan elkaar blijft kleven en er bruine plakjes ontstaan.

Een echte houdbaarheidsdatum heeft hash niet, aangezien het vochtgehalte miniem is. Hash zal in de loop van de tijd wel uitdrogen, maar afhankelijk van de kwaliteit van jaren geleden en de manier waarop het al die jaren is bewaard, kan het zelfs na vijftien jaar nog te roken zijn.
Of de kwaliteit achteruit gegaan is kun je niet weten, de cannabis kon vijftien jaar geleden al van slechte kwaliteit geweest zijn. Je kunt wel eenvoudig de kwaliteit controleren zoals die nu is. Steek een klein hoekje aan met je aansteker. Als de walm niet egaal wit is maar zeer donker dan is de kwaliteit niet om over naar huis te schrijven.
Er zijn wel manieren om de cannabis weer zacht te krijgen, maar daar schiet je niet altijd iets mee op, de kwaliteit gaat dan sowieso achteruit. Ik vind de has op de foto er niet erg aantrekkelijk uitzien. Ik raad je af de cannabis te gebruiken voor verkoop.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jazeker, deze kan heel goed gebruikt worden met als kanttekening dat het ook flink kan tegen vallen: minder aroma maar prima werking tot zeker 12 jaar - goede Maroc wel langer (uit eerste hand ervaringsdeskundige).

Afhankelijk van meerdere zaken:
Mits het goed bewaard is, luchtdicht en in het donker
Zolang het niet beschimmeld is, bederft het doorgaans ook niet
Je kunt er hoogstens een beetje ziek van worden of hoofdpijn krijgen
Schimmel of kleine puntjes, vreemde kleur? Niet gebruiken.
Welke hasj is het bv Nepal, Nederhasj, Libanon of Maroc?

Conclusie:
Probeer het - keihard hoort erbij - wordt zacht na verhitting
Werking kan tegenvallen, aroma wordt minder
Gebruik normale hoeveelheid, dan weet je achteraf hoe de werking precies is.